A Gyermekek-, Családok Átmeneti Otthonai Munkacsoport ülésén az intézmények által közösen használt online felületünket a Gyermekeink Védelmében Informatikai Rendszert (továbbiakban: GYVR) teszteltük.
A BUSZSZH Gyermekek-, Családok Átmeneti Otthonai Munkacsoport ülésén az intézmények által közösen használt online felületünket a Gyermekeink Védelmében Informatikai Rendszert (továbbiakban: GYVR) teszteltük.
A GYVR használata során felmerülő kérdéseket, problémákat kívántuk bemutatni egy átmeneti ellátásban élő család anonimizált esetén keresztül.
Az anya és két idősebb gyermeke családok átmeneti otthona lakója. A család legfiatalabb gyermeke családi problémák miatt egy gyermekek átmeneti otthonában tartózkodik, esetében jelenleg védelembe vételi eljárás folyik. A legkisebb gyermek ügyében érintett az illetékes család- és gyermekjóléti szolgálat, a család- és gyermekjóléti központ, valamint a kerületi gyámhatóság is.
Szakmai egyeztetésünkön részt vett az ügyben érintett család család- és gyermekjóléti szolgálatnál dolgozó családsegítője és a gyermekek átmeneti otthonának családgondozója, valamint a családok átmeneti otthonának vezetője és családgondozója, illetve megkeresésre került egy az ügyben nem érintett családok átmeneti otthonának intézményvezetője és családgondozója is.
Első keresésre a GYVR rendszerbe feltöltött dokumentumokat csak a családsegítő kolléga látta, a két családgondozó csak a saját dokumentumait tudta megtekinteni. Családgondozó váltás miatt, az aktuális családgondozó nem minden irathoz fér hozzá.
A CSÁO családgondozója által megküldött jelzést a családsegítő töltötte fel a GYVR-be, a jelzéshez a rendszer egy sorszámot generál, s minden további dokumentumot ez alá a szám alá rendel.
Amennyiben az adott személy jelzésszámát tudjuk, akkor arra rákeresve találjuk meg a kapcsolódó dokumentumokat. Ez, mivel a közös ötletelés közben derült ki, fontos lenne tájékoztatni a GYVR-t használókat, hogy a közös munka megkönnyítése érdekében a szolgálat küldje meg az először felvitt jelzés rendszer által generált számát.
Problémaként fogalmazta meg a gyermekjóléti szolgálat családsegítője, hogy a GYVR rendszer nem tudja értelmezni, ha egy gyermek esetében két ellátási helyszín van, ez gondot okoz a környezettanulmány felvitelében.
A szakmai nap tanulságait az ágazatirányítás és a Magyar Államikincstár kollégái felé is továbbítjuk, hogy ezzel is elősegítsük a közös szakmai munkát.
dr. Schmidt Ágnes
munkacsoport vezető